Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

Εργασία σε ομάδες στη σχολική μονάδα και στη σχολική τάξη: Η καινοτομία του αυτονόητου


Η ζωή και η πρόοδος σε μια σχολική μονάδα δεν είναι αποτέλεσμα υπακοής σε εγκυκλίους και  αταβιστικής διαχείρισης της καθημερινότητας ούτε διασφαλίζεται με τις δημιουργικές "μεμονωμένες νησίδες" καινοτόμων πρωτοβουλιών. Η ζωή, οι αποφάσεις της καθημερινότητας,  ο προγραμματισμός, το όραμα και η προσωπικότητα κάθε σχολείου είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας μέσα κι έξω από την τάξη.

Αυτό προσπαθεί να καταδείξει η σειρά διαφανειών, η οποία παρατίθεται εδώ, όπως παρουσιάσθηκε στο Κολλέγιο Αθηνών το Σάββατο 27/02/2010 στην Ημερίδα που διοργάνωσε η Ένωση Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθηνών. Τους ευχαριστώ από αυτό το βήμα για την πρόσκληση που μου έκαναν και για την ευκαιρία που μου έδωσαν να επικοινωνήσω με τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να συζητήσω μαζί τους τόσο κρίσιμα και πάντα επίκαιρα εκπαιδευτικά ζητήματα. Η παρουσίαση που ακολουθεί επιχειρεί να θέσει ερωτήματα και να καταθέσει ενημερωμένες προτάσεις τόσο από τον χώρο της επιστημονικής έρευνας όσο κι από την εμπειρία στην σχολική πράξη. Δεν είναι η μοναδική ούτε διεκδικεί την αποκλειστικότητα.